5 tips voor het perfecte logo

Een goed logo is zeer waardevol voor je bedrijf. Het vormt de basis van de huisstijl en zorgt voor herkenbaarheid van je bedrijf. Maar wanneer kun je een logo nou echt perfect noemen? Lees hier 5 tips waardoor ook jouw logo er perfect uit gaat zien!

1. Minder is meer

Het logo hoeft geen kleurplaat te worden om duidelijk te maken waar jouw bedrijf voor staat.                                                                    De keuzes die je maakt op het gebied van typografie, kleur en vorm zijn daarom extra                                                                                    belangrijk. Deze onderdelen bepalen welk gevoel je de kijker meegeeft.

2. Anders zijn is jouw superkracht

Je valt pas echt op door net buiten de bekende paden te lopen. Gebruik een originele                                                                        invalshoek en een ander beeldelement dan andere bedrijven om indruk te maken.

3. Loop niet met de trends me

Er zijn wel trends in het gebruik van typografie of kleuren, maar het is voor een logo niet handig                                                              om hierin mee te lopen. Een goed logo is tijdloos en representeert het bedrijf vanaf dag 1 tot in de                                                          verre toekomst. Daarom worden logo’s vaak heel voorzichtig en subtiel aangepast.

4. De klant is koning

Er is er maar één de baas in jouw bedrijf en dat is je klant. Het is belangrijk dat het logo de                                                                          doelgroep aanspreekt. Zorg ervoor dat jouw logo past bij de interesses en leeftijd van je doelgroep.                                                            Zo komen er ook meer mensen op af.

5. Woordmerk of beeldmerk?

Waarom niet allebei? De combinatie van een woordmerk en beeldmerk komt het meeste                                                                          voor. Dit maakt de herkenbaarheid nog krachtiger. Een voordeel van de combinatie is dat,                                                                            wanneer je alleen een beeldmerk of woordmerk plaatst, je bedrijf alsnog herkend kan worden.

woordmerkbeeldmerk